Faceți căutări pe acest blog

duminică, 9 octombrie 2022

Eminescu este singurul român care a trecut testul universalității!



Maria  Șerb 


                                                              Rosa del  Conte


                                                                          Amita Bhose 

                                                                   

                                                                            

                                                                            Ilina Gregori 

Azi o citesc pe indianca Amita Bhose care s-a îndrăgostit de Eminescu. Superbă minte de femeie! „Întâlnirea mea cu poezia lui Eminescu se-ntâmplat în1859, mărturisește Amita Bhose într-un interviu la puțin timp după venirea în România, unde fostul meu soț venise la specializare îndomeniul petrtolului. [...] Imediat după sosire m-am înscris la un curs intensiv de limba română de doi ani , la Universitatea din București. Este momentul când, cu totul întâmplător, am dat într-un manual peste poezia Ce te legeni... a lui Mihai Eminescu.” Această întâlnire cu Eminescu avea să-i schimbe viața. Cartea scrisă de indianca Amita Bhose Eminescu și India demostrează extrordinara patimă al lui Eminescu pentru cunoaștere: în ce lume trăim?...
Mai multe românce mai înainte de indianca Amita Bhose și mai apoi s-au îndrăgostit de Eminescu, ca de pildă Maria Șerb din Brașov, prietena lui Einstein, care i-a scris lui Einstein despre faptul că a găsit în poemele lui Eminescu, indicii despre teoria relativității , italianca Rosa del conte , profesor filolog la Universitatea „Dante Alighieri” - Eminescu sau despre Absolut; filolog Zoe Dumitrescu-Bușulenga - Eminescu și romantimsul german; criticul literar Ilina Gregori - Știm noi cine a fost Eminescu? Fapte , enigme, ipoteze.
Și eu dacă aș fi fost femeie m-aș fi îndrăgostit de Eminescu. Chiar și eu bărbat fiind, acum la vârsta senectuții, sunt mai mult ca oricând din vârstele mele anterioare ,îndrăgostit de mintea lui Eminescu. Eminescu este singurul român care a trecut testul universalității!

Autor: Vasile Anton Ieșeanu,duminică, 9 octombrie 2022, Iași




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu