Faceți căutări pe acest blog

duminică, 2 octombrie 2022

Toamna se numără bobocii...

   


Cronică de familie:Sâmbătă, 5 septembrie 2015, ora 21. 43… Apoi totul s-a desfășurat în fuga calului. Acad. Vasile Tărâțeanu(Dumnezeu să-l odihnească, a plecat anul acesta dintre noi) împarte premiile pentru cărțile premiate de editura Rafet. La ora 14.00 e plecarea la Balcik, în Bulgaria, două zile,pentru cei care s-au înscris, așa că totul se desfășoară în fuga calului. Autocarul închiriat așteaptă în fața Casei de cultură Rm.Sărat. Primul sunt eu, adică ultimul premiat pentru cartea LIBERTATE ÎN IADUL DE LUX. Apoi urmează o scurtă masă festivă. Întâmplător, mă nimeresc la masă cu domnul profesor Culiță Ioan Ușurelu, prozator și eseist , redactor șef al revistei „Salonul literar” Vrancea. Nu-l cunoșteam, atuci am făcut cunoștiință cu domnia sa! La masă i-am trezit interesul cu discursul meu despre cartea CUM SĂ SCVRIU UN ESEU… Am mers împreună la mașini în parcare și când să deschid portiera mă aud strigat de domnul profesor să-i dau cărțile mele. Îi dau cele două cărți Cum să scriu un eseu… și Libertate în iadul de lux, premiată de editura Rafet din Râmnicu Sărat și domnul profesor îmi oferă la schimb două revistele „Salonul literar”,Vrancea. La Rm. Sărat am mers cu poetul Emilian Marcu. De aici el a plecat la Tg .Jiu la o lansare de carte, eu mă întorc singur acasă, la Iași. Cum nu cunosc bine traseul o rog pe doamna Lina Codreanu să mă îndrume. „Țineți-vă după mașina mea!” îmi zice ea. Plec din Rm. Sărat, urmând mașina Linei Codreanu. Am crezut că va conduce încet cum conduc de regulă femeile. Da de unde?!... Abia mă puteam ține de mașina ei. Apoi, după Crasna, ne-am despărțit, Lina și soțul ei eminescologul,Theodor Codreanu spre Huși, eu spre Iași.
Marţi, 22 septembrie 2015, ora 21.18… Iarăși insomnie între trei și cinci. Apoi am dormit până la nouă. M-a sunat CIU (Culiță Ioan Ușurelu) să-mi spună că am luat premiul pentru eseu. Numai că nu a publicat pe internet. Abia seara a apărut pe internet. Am luat premiul special la eseu. Mulțumiridin suflet domnule profesor Culiță Ioan Ușurelu pentru recunoașterea valorii cărții mele CUM SĂ SCRIU UN ESEU!...
#Toamnasenumărăbobocii...
Autor: Vasile Anton Ieșeanu , duminică, 2 octombre 2022, Iași

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu