Faceți căutări pe acest blog

joi, 2 iunie 2022

Scrisoare deschisă către părinţi



Omagiu d-nei Zamisnicu Maria,  prima mea #învăţătoare, a cărei soţ, Zamisnicu Dumitru,  #preot cu har, a fost închis de comunişti şi trimis la primul canal.

Vă sărut mâna #mamă şi #tată;
Vă rog să mă iertaţi, de v-am greşit vreodată!
Eu vă transmit din suflet multă sănătate!
De-un trai mai bun, acum la bătrâneţe, s-aveţi parte!
Căci pentru mine aţi fi făcut orice minune,
Să pot trăi mai bine, azi, pe lume;
Din zori de zi şi până la chindie,
Voi aţi muncit o viaţă, răbdători, pe glie:
Şi câte sacrificii n-aţi făcut, ca să-nvăţ carte,
De-o viaţă mai aleasă, să am parte!
Zi după zi , în vierile fierbinţi,
Aţi slugărit la CAP , iubiţii mei părinţi;
Mâncarea voastră a fost mereu săracă:
Un sfert de mămăligă , brânză şi o ceapă;
Concedii n-aţi avut..., nici sâmbăta, măcar,
Chiar sărbătorile sfinte le-au scos din calendar,
Şi, chiar Duminica de lucru vă găseau a face;
Ca slujba sfântă să n-ascultaţi în pace;
Şi când , unul din voi, era de moarte mai aproape,
N-aveaţi nici popă să-i citească , nici cine să-l îngroape…
Căci au venit de la securitate într-o seară
L-au prins ca pe-un tâlhar pe preot şi îl arestară!
Nimeni de-atunci nu-l mai văzu-n altar,
Muri sărmanu-n Deltă sau poate la canal.
O , Doamne, cum vă mai vânau spurcaţii!
Cu miliţieni şi câini, ca apucaţii...
V-au adunat cu forţa-n colectivă,
Dar grâu nu vă dădeau nici pentru o colivă!
V-au scos la muncă ca vite de povară,
Şi au făcut, din sate, o lume de ocară;
Şi dintre toţi, mai răi, erau ei, activiştii...,
Mai ceauşişti ca Ceauşescu, mai comunişti decât ei..., comuniştii.
Stăteau la pândă, când vă-ntorceaţi din câmp,
Să nu cumva să fure , unul , vreun porumb.
În puşcărie v-au băgat, de vă luaţi ce vi se cuvenea;
Au , cum schimbat-au oamenii - în câini flămânzi, sadea.
Şi cum strigase tată, unul de pe-aici:
,,Am să-ţi dau copilul, afară din servici!’’
Şi biata mama, de teamă, cum mai plângea!
De grija fratelui şi-a mea...

O , Doamne de ce nu-ndrepţi această lume strâmbă?
Şi laşi pe cel care munceşte - să fie mereu slugă!
Cum poţi răbda ca acest producător de bucate?
De rodul muncii sale să nu aibă parte!
De ce laşi să se îmbuibe vicleanul bădăran?
Ascult-odată Doamne…, şi, ruga de ţăran!
Vasile Anton Ieșeanu,  Joi,  2 iunie2022, Iași  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu