Faceți căutări pe acest blog

vineri, 2 august 2024

RoMânia mea văzută în real de un român-german!

Autor: Vasile A. Ieșeanu: CHRISTIAN W. SCHENK : – (n. 11 noiembrie 1951, Orașul Stalin, România) [1] medic, poet, eseist, editor, traducător bilingv româno-german-maghiar.

I.V. : – Trăiți de mulți ani în Germania. C.W.S. : – Între timp trăiesc de aproape 50 de ani în Germania unde mi-am dat al doilea bacalaureat (aici liceul se absolvă după 13 clase), am studiat medicina la universitatea Johannes Guttenberg din Mainz (capitala Renaniei Palatinat), am înființat în 1986 Editura Dionysos.
I.V. : – De ce ați plecat din România? C.W.S. : – Au fost probleme de conjunctură care m-au determinat să părăsesc România încă de foarte tânăr.
I.V. : – Vizitați des România ? C.W.S. : – Da, de regulă unu până la de două ori pe an când sunt invitat la congrese, colocvii sau pentru a susține prelegeri pe diferite teme. În rest nu prea am timp să-mi revăd locurile natale.
I.V. : – Cu ce sentimente revedeți locurile natale ? C.W.S. : – Ce pot spune la această întrebare? Poate așa cum ar zice Topârceanu, ca să-l parafrazez: „Mă cuprinde o tristețe iremediabilă“. Este o țară pe care nu o mai recunosc, o țară pe care nu o mai recunosc cu o mentalitate care, pentru mine, mi-a devenit străină. Doar limba și istoria literară au rămas aceleași. Am călătorit în această perioadă, de când sunt plecat, în majoritatea țărilor fost dominate de „Imperiul Sovietic” și nici unde nu am văzut un regres atât de puternic ca în țara mea natală. Infrastructura la pământ (magistrale, căi ferate, aeroporturi), individualismul și fuga după bani fără limite, corupția nestăvilită!

JOS COMUNISMUL! , JOS SECURITATEA,! AU STRIGAT REVOLUȚIONARII! Ar fi trebuit să se facă un proces al comunismului și să fie condamnați pe „loturi” , tâlhariii și criminalii comuniști , exact cum au făcut acești tâlhari în 1947-1960 cu bughezii, moșierii, chiaburii de la sate și intelectuaii ANTITURMA PROLETARĂ!

Dar cum la PUTEREA DEMOCRATICĂ din RoMânia mea s-au ridicat FIII ȘI FIICELE ACELORARAȘI TÂLHARI COMUNIȘTI, cum vreți să fie progres, la fel ca în celelate state din fostul IMPERIUL SOVIETIC!

RUȘINE SĂ VĂ FIE ROMÂNI! RUȘINE SĂ VĂ FIE PENTRU EGOISMUL VOSTRU INDIVIDUALIST CARE PREDISPUNE LA DEZBINARE ȘI NONCOOPERARE PENTRU BINELE NOSTRU AL TUTUROR ROMÂNILOR!

Și mai cu seamă rușine clasei noastre politice, dacă mai au rușine FII ȘI FIICELE TÂLHARILOR COMUNIȘTI, RESETAȚI ÎN POLITICIENI DEMOCRAȚI!...

#RoMâniameavăzutăînrealdeunromângerman

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu