Faceți căutări pe acest blog

vineri, 2 august 2024

Suntem,noi românii, circarii Europei?...

 

Autor: Vasile Anton Ieșeanu; PANEM ET CIRCENSES

Prietenul meu, Valentin Cuțitaru în cartea lui, lansată de curând, intitulată Politica de maidan , confimă starea imorală a clasei noastre politice - o clasă de circari! „Ca la noi la nimeni, scrie Valentin Cuțitaru, în POLITICĂ DE MAIDAN. De aia am ajuns de râsul lumii și toate țările din UE dornice să ne tragă câte-un tun, ne găsesc și ni-l trag, râzând de noi ca cea mai penetrabilă nație bună de luat la sulă... !” Corupția( hoția) generalizată a clasei noastre politice a condus inerent la starea de decădere morală a românilor. De aici, dezbinarea, ura, egoismul feroce, angajarea unora în servicii secrete antiromânești - adevărați cai troieni, neîncrederea, o totală lipsă de cooperare a românilor pentru binele lor! Oare pe ce loc figurează România în Raportul anual ONU al fericirii oamenilor?...

Nota Bene: PANEM ET CIRCENSES (lat.) pâine și jocuri de circ – Iuvenal, „Satirae”, X, 81. În perioada de decadență a Romei imperiale, mulțimilor plebee nemulțumite li se ofereau spectacole de circ în arene, la sfârșitul cărora li se împărțeau gratuit alimente. În atmosfera de corupție generală, însăși gloata reclama aceste spectacole.

Istoria noastră pare a se repeta, căci Eminescu i-a văzut la Timpul lui pe aleșii neamului la fel de odioși circari.

Voi sunteți urmașii Romei? Niște răi și niște fameni! I-e rușine omenirii să vă zică vouă oameni! Și această ciumă-n lume și aceste creaturi Nici rușine n-au să ieie în smintitele lor guri Gloria neamului nostru spre-a o face de ocară, Îndrăznesc ca să rostească pân' și numele tău... țară!

Dar mă întreb și-i întreb pe români, „aleșii” noștri nu sunt oare emanația noastră, nu sunt ei asemena nouă?... Cum am putea schimba starea morală a clasei noastre politice?...

Suntem oare, noi urmașii Romei , „niște răi și niște fameni”? cum scrie Eminescu în Scrioarea III și vrem doar pâine și circ? Suntem noi românii în perioada de decădere morală la ca și imperialii romani? Mai există speranțe să facem o țară ca afară?

Un comentariu:

  1. Eu și soțul meu ne-am luptat cu probleme maritale în ultimele 9 luni și nu știam că familia este creierul din spatele problemelor pe care le-am avut vreodată. Problemele au escaladat și în cele din urmă s-a mutat din casă. Am fost singur cu copiii mei de sărbători și viața era mizerabilă fără el în preajmă. Am făcut tot ce am putut pentru a pune capăt problemelor, dar niciun progres. Așa că a trebuit să caut ajutorul doctorului Gideon după ce am văzut atât de multe rezultate încât oamenii au mărturisit despre el, așa cum mi-am dorit întotdeauna, mi-a auzit strigătul și mi-a venit în ajutor. A efectuat un ritual de reconciliere care a rezolvat problemele avute cu soțul meu și cu mine și suntem din nou împreună și încă mă uimește când am primit rezultatul în 3 zile așa cum am promis. Acum am început noul an ca o familie completă și sunt recunoscător pentru ajutorul lui. contactați-l acum și nu vă va dezamăgi și pentru că este de încredere și de încredere. WhatsApp: +2347042191323
    E-mail: drgideon611@gmail.com

    RăspundețiȘtergere