Citește și
Întâmplarea face ca, zilele
trecute, să mă uit
pe un post Tv. O scurtă
informație despre una din frumoasele României care a rupt
gura târgului în Italia, mi-a atras atenţia. Și nu numai în Italia ci și pe mai toate meridianele lumii. Și pentru că m-a prins farmecul frumuseții, am
decis să scriu un minieseu despre
frumusețea feminină.
Revista
The One a realizat un pictorial
cu românca Mădălina Ghenea. Celebra de-acum româncă, pe lângă unele trăsături latine,
probe genetice evidente care
arată că de la Râm ne tragem, cât și unele asemănări cu celebra
actriță italiană, Sophia Loren, sex symbol-ul
Italiei, en vogue în secolul
trecut arată că frumusețea și arta
fotografică sau cinematografică nu poate să existe fără trupul gol al femeii.
Un trup superb, uneori prea superb. Și cum
cei frumos și lui Dumnezeu îi place, evident că bărbații cu bani ai acestei
lumi au remarcat-o și ca atare au votat-o ca fiind una din cele 90 cele mai
frumoase femei ale lumii (românca situându-se pe un deloc modest
loc 87 , (cf. AskMen.com) .
Mădălina
a pozat şi pentru altă revistă, în Zanzibar, cu un copil de culoare în braţe, pentru care a
fost nevoită să se vopsească blondă - o
splendoare a contrastelor
Trăgându-ne noi de la Râm tendința
românilor cu sânge latin (mai
sunt și din cei cu sânge slav și chiar
ţigan, adică rrroman, de ce nu?), ca
după două mii de ani să ne întoarcem la mumă primordială – Italia. Așadar , după revoluție majoritatea românilor cu dominantă
latină e au simțit chemarea străbunilor și au luat
drumul Italiei.
Printre cei care au simţit chemarea
străbunilor a fost şi Mădălina. Frumoasa
româncă a crescut în însorita Italie de la vârsta de 14 ani; acum
are 23 de ani ( după normele biologice
are toate atuurile maturizării, având în vedere că fetele se maturizează cu cel puțin 2-3 ani mai repede decât băieții de aceeași vârstă).
Și a crescut bine în Italia, dacă a ajuns să se încadreze în standarde
de frumusețe, adică 90-60-90 și 1,79
înălțime, fără silicoane și operații estetice.
Mădălina
pare a fi sosia Angelinei Jolie, frumoasă şi celebră actriţă americană sau celebră şi frumoasă actriță. Fără a avea
nici reputația sau pedigriul
actriței americane Mădălina a ajuns ,,o fată scumpă s-o cântărești în
aur” , cum spun chinezii.
Nouăzeci, șaizeci, nouăzeci, o indică a fi frumusețea perfectă sau aproape perfectă.
Nu putea să nu fie remarcată Dar cum? Sunt atâtea fete remarcabil de frumoase,
dar care intră în conuri de umbră, în
pofida frumuseții lor. În lumea modernă
ar fi fost o șansă ratată dacă…, rămânea o
fată cuminte. La16 ani pozează în lenjerie intimă, fapt ce determină un mic scandal
la liceul la care învăţa. Intrarea ei în showbiz nu putea avea o mai bună rampă
de lansare decât exmatricularea
de la liceu pentru pozele indecente.
Fetele frumoase şi cuminţi rămân anonime
în marea masă de modele.
Dar Mădălina e prea frumoasă ca să
fie şi cuminte. Cum trăia în Italia
s-a înscris şi la ,,Dansez pentru
tine’’, varianta italiană
-"Ballando con le Stelle". Cum începe să fie văzută, începe să fie și dorită de italieni.
De la lenjeria intimă, drumul spre înalta societate duce în mod
firesc, cum s-au petrecut lucrurile cu
atâtea dive, mai întâi prin
sport. Și cum sportul rege sau
regele sport e fotbalul, Mădălina a fost
re(marcată) de Marco Borriello,
atacantul lui AS Roma. Unii
paparazzi obraznici, indiscreţi și
poz(n)ași din ,,cizmă’’, au avut îndrăzneala să spună şi
prin dormitorul acestuia.
Nu băgăm
mâna în foc ca Mucius Scaevola. Dar sportul, pentru Mădălina a fost doar o escală. Miza mare erau actorii. Şi Mădălina antrenată în sport de atacantul de la AS Roma a atacat domeniul artistic. Este descoperită
de celebrul actor Raoul Bova. De la actorie la muzică e doar un pas.
Acest pas
o plasează alături de cântăreţul Eros Ramazzotti care o
ia protagonistă pentru un
clip cu scene romantice. Imediat
paparazzi , insinuează că între cei doi
ar fi fost mai mult decât o scenă
filmată. Ea face reclame pentru Gattinoni sau Peroni. Insinuările gurilor rele nu o
descurajează. Videoclipul cu
îmbrățișări și scene fierbinți în brațele cântărețului italian o scoate complet din anonimat și o
plasează printre cele mai frumoase femei.
Este remarcată de actorul
american Leonardo DiCaprio. Cum a ajuns Mădălina ,
peste ocean, în compania lui Leonardo DiCaprio, rămâne un mister!
AskMen.com comentează, astfel în pasajul de
lângă poza româncei ajunsă
pe locul 87 în acest top : "Leonardo DiCaprio are parte de
fotomodele aşa cum noi, ceilalţi, avem parte de restaurante: experimentăm unul
nou în fiecare săptămână. Ultima cucerire a actorului este Mădălina Ghenea, un
supermodel român care a devenit celebru în Italia pozând pentru un brand de
lenjerie intimă.’’ Odată
atinsă de graţia artei cinematografice
şi de braţele actorului american, celebru prin scenele erotice de pe Titanic Titanic - Titanic
(1997) - Film - CineMagia.ro
,
porţile vieţii, în
high-life, i-au fost larg deschise.
Mădălina
contestă subtil toate aceste poveşti de
dragoste, afirmă că drumul spre înalta societate se
datorează muncii, studiului ,
timp si bani investiţi, si nu pentru ca a luat micul dejun, prânzul şi
cina, câteva luni, cu DiCaprio.
Dar relaţia cu
DiCaprio est de tipul win-win, despre care chinezii spun că este un joc
din care nimeni nu pierde şi toată lumea câştigă. Dacă românca ştim ce a
câştigat practicând acest joc, nu ştim ce
a câştigat DiCaprio? Dimpotrivă
e posibil să fi pierdut ceva copileţi. Win-win
poate fi o negociere de tipul cât
îmi dai, ca să-ţi dau. El poate fi un
joc social genial, care dacă ar fi aplicat de către clasa politică societăţii noastre mioritice,
în câţiva nai se va putea spune
că plaiul mioritic este cu adevărat un
colţ de rai. Deocamdată e un colţ de răi.
Deviza
Mădălinei după cum afirmă este "Stay hungry, stay
foolish", fiind preluată
de la celebrul director al firmei Apple , Steve
Jobs, dovadă că, Mădălina mai şi
citeşte, nu doar pozează goală.
Pentru
o româncă săracă ajunsă, din Cenuşăreasă, prinţesa supermodel în înalta societate este o mare izbândă. Toţi cârcotaşii şi cârtitorii români, invidioşi
şi păguboşi, ar trebui să
tacă; bârfa lor haină e
mai mult răutate din neputinţă şi nevrednicie, nu critică constructivă.
Că unii sunt
în stare şi, totodată, în
măsură, să-i facă cadouri costisitoare
pentru a petrece o noapte cu românca,
ajunsă divă, este apanajul celor atinşi de aripa divină a celebrităţii să
primească, ca niște mici zeități cadouri
şi ofrande. Dar… , există totdeauna un dar în orice happy end…
Catrinel Menghia
nu a avut trecutul scandalos
al divei din Oltenia și nu a ieșit la rampă cu un scandal, dar nu este mai frumoasă și celebră. Dimpotrivă, Catrinel are un ce anume, care îi lipsește Mădălinei.
La
fel se poate spune despre reușita Monicăi Bârlădeanu un exemplu de stil și frumusețe.
Platon, în Banchetul, spune prin gura Diotimei (este singurul personaj feminin din dialogurile sale - Platon ştia
bine că numai o femeie poate vorbi despre iubire şi frumuseţe cu înţelepciune, de aceea a
ales-o pe înţeleapta Diotima) că, pentru a cunoaşte adevărata frumuseţe -
frumuseţea eternă, omul trebuie,mai întâi, să cunoască frumuseţea trupurilor.
Aşa
îl învăţa Diotima pe Socrate, după cum
însuşi Socrate povesteşte
la banchet. După ce acesta a
cunoscut frumuseţea trupurilor va afla că
mai presus de frumuseţea trupurilor
e cea a sufletului.
Dar Platon este un idealist; mai mult,
el nu a cunoscut frumuseţea
trupurilor feminine, altfel , dacă ar fi
trăit în vremurile noastre şi ar fi
,,descoperit-o” pe românca noastră cu
siguranţă îşi schimba teoriile sale filozofice cu privire la frumuseţe şi
iubire.
Ei bine, pe lângă frumuseţea ei, o femeia
trebuie să charismă, sau cum spuneau bătrânii noștri
- să aibă pe vină-ncoace, adică
să aibă o anume magie, o fascinată putere de atracţie, pe care englezii, mari
amatori de concepte, l-au numit sex appeal.
A
avea sex appeal înseamnă a poseda o anume energie erotică, pe care nu
totdeauna frumuseţea ( poate fi
una rece, de piatră, ceva în genul
celor trei graţii ale lui Antonio Canova) pe care numai anumite femei o posedă. Freud
a numit-o libido, dar energia erotică este
mult mai mult decât o simplă dorinţă sau impuls sexual.
Fără
îndoială că, Mădălina nu este o
Scarlett O’hara, la uşa căreia aştepta un prinţ şi
un duce, în vreme ce alţii
o adulau de la distanță , dar, fără
îndoială, are sex appeal de vreme ce
un iubit secret i-a oferit deja cadou
un Mini Cooper Mk VI, de vreo 20.000
de euro. Alţii ar putea să se împrumute de la bănci,
să-şi falimenteze afacerea să-şi
părăsească soţia, să-şi abandoneze
copii, să ucidă sau să se sinucidă
pentru un petic de negreaţă, vorba lui N.D. Cocea.
Este Mădălina Ghenea un
model de urmat pentru femei? Reprezintă ea un ideal de frumusețe spre care
femeile trebuie să tindă? Renumitul
poet persan, Omar Khayyan, spune că un chip frumos are patru însușiri – face să surâdă
norocul; face plăcută desfătarea
vieții; face omul mărinimos și viteaz; sporește avuția și rangul.
Fiecare
femeie trebuie să fie ,,artista
propriului ei chip”, spunea medicul
francez Marcel Sendrail în ,,Înțelepciunea formelor”. Misterul
femeii nu constă doar în ceea ce ascunde, cât mai ales ceea ce lasă ca ceilalți bărbați și
femei să vadă.
Frumusețea umană, îndeosebi frumusețea femeii este un miracol de forme, lumini și umbre. Toată această
îmbinare de forme ovale, lumini
și umbre constituie misterul ce declanșează atracția bărbatului. Ca să atragă bărbații o femeie trebuie să fie din punctul
de vedere al esteticii-frumoasă. În stilizata sculptură modernă, Brâncuși
reușește să surprindă și să anticipeze, în Măiastra o extraordinară stilizare
a formelor feminine
moderne, imaginând-o ca pe pasăre măiastră.
Domnișoara
Pogany, întregește viziunea despre frumusețea a femeii moderne, stilată și stilizată, cu ochii
mari, imenși ,,ochi luminoși și puri” - ochii iubirii, spunem noi, căci spunea Brâncuși femeia ,,este
numai ochi, suflet frumos, curat și senin.”
Nu întâmplător Brâncuși a fost numit demiurg și profet, el a
anticipat nu doar formele stilizate de frumusețe ale femeii moderne, dar și o nouă dimensiune a
iubirii. Sărutul
din Montparnasse relevă, în această
nouă dezordine amoroasă, dorința
și tendința femeii moderne pentru
iubirea unică - aceea a sufletului
pereche.
În Cumințenia pământului, văzută
de Brâncuși ca o femeie așezată, cu
brațele adunate,cum stau țărăncile noastre duminica la poartă, nu poate simboliza decât, țăranca româncă, cu o frumusețe interioară pură, echivalentă cumințeniei,
țăranca muncitoare și cuminte,
care se odihnește, căci cine poate fi o alta cumințenia pământului?!
Demiurgul
de la Hobița ne-a dezvăluit, în sculpturile sale, esența frumuseții feminine – aceea a formelor materiale
stilizate și a stărilor
psiho-spirituale elevate. În Rugăciunea, femeia este eliberată
complet de impuritatea materială, toată făptura ei se spiritualizează în
iubire , adică smerenie și
credință, căci iubirea le cuprinde pe
amândouă. Femeia
poate fi văzută astfel de un artist, dar
starea de îndrăgostire orbește, face ca îndrăgostitul să nu mai vadă altă frumusețe decât pe aceea care a văzut-o
în vedenia sa.
Frumusețea și puritatea iubitei se îmbină în ochii iubitorului și îl fascinează. Frumsețea e o magie, o vedenie , o iluzie ce farmecă și îl
înlănțuie , cu vălul Mayei pe
îndrăgostit. El nu mai privește lumea și nu o mai vede decât prin
vedenia care l-a ademenit și l-a
captivat total. Frumusețea femeii îl fascinează într-atât
pe îndrăgostit încât
moare. Narcis nu s-a îndrăgostit
de propriul său chip, cum se crede, ci de anima sa, căci, acolo, în
,,străfundul” apei el vede nu imaginea
sa reală, ci imaginea sa ,, în negativ , partea sa
feminină, imaginea virtuală feminină - sora sa geamănă pe care nu
o găsește și nu
o identifică în realitate acestei lumi, căci cea din realitate care s-ar fi
potrivit imaginei sale, la fel ca iubita lui Eminescu, a murit de tânără, nu mai există în real. Ea nu mai există decât virtual în sine, iar acela, care nu-și află perechea în real,
o va căuta în van în vreo femeie reală
existentă în lume.
,,Nu este-n lume. Cine-atunci mi-a
spune
Unde e îngerul cu-aripi senine,
A sufletului meu scumpă minune
Ea n-a fost niciodată … doar în tine
De-a fost vreodată ea, de mult e
moartă
Astfel de chip odată-n lume vine.”
M. Eminescu - Care-i amorul meu în
astă lume)
Același lucru se petrece și cu vânătorul Acteon. Acesta a văzut-o pe
Artemis scăldându-se și a rămas obsedat de imaginea
fetei văzută goală. Alegoria
ne spune că zeița l-a transformat într-un cerb fiind devorat de proprii câini.
În realitate, Acteon a fost devorat de obsesia
femeii goale, intangibilă, sfârșind
într-un suicid mascat moarte violentă prin devorare de către proprii câini , la fel
cum obsesia îl devorează pe omul modern.
Indianul
Chandidas, preot brahman(sec. XIV –XV), la templu Vasuli-Devi și poet, în poemul Krishna și Radha numește frumusețea feminină ,, o minunată vedenie” ,
care îi provoacă ,, frământare vie” și ,,turburare” ce-i ,, arde inima”.
Așa
s-a întâmplat cu Solomon, care a văzut
în frumoasa păstoriță - frumusețea însăși de vreme ce l-a fermecat, încât a compus poemul poemelor
- Sir
bașirim ( Cântarea cântărilor) ,,În
întregime ești frumoasă iubita mea/ și nici o pată nu-i în tine.” O astfel de obsesie o trăiește
și poetul italian Dante
Alighieri, pentru frumoasa Beatrice
Portinari. Când la salutat, trecând pe stradă,
tânăra Beatrice, Dante a simțit în clipa aceea că atinge ,,toate culmile
fericirii.” În idealul de
frumusețe feminină al lui Eminescu , revine obsesiv fata cu părul de aur și ochii mari albaștri ,,divinizarea frumuseții de femeie”,
,,Madona dumnezeie” , ,,față pală-n raze blonde” . ,,Frumsețea este armonie”, spune Théophile Gautier , iar Victor Hugo,
intuind că uneori extremele se ating,
realizează contrastul, între urâțenia bărbatului și frumusețea femeii, în celebrul său roman Notre dame de Paris.
Frumusețea, spune
Voltaire, trebuie să producă plăcere și admirație. Dar este evident
că, pentru îndrăgostit nu există
plăcere și admirație mai mare decât pentru ființa iubită.
În ochii
îndrăgostitului sau îndrăgostitei, ființa
iubită începe să capete
încet-încet, pe măsură ce gradul de
îndrăgostire crește, calități hiperbolice. Adesea, astfel de cazuri ființa iubită se identifică în ochi
iubitorului cu zeitatea.
Automistificarea e un proces psihic
extrem, indus de starea de îndrăgostire, când îndrăgostitul își anulează
propria ființă și personalitate și nu mai există decât prin și pentru ființa iubită.
Dar
ce fenomen induce
starea de îndrăgostire –
respectiv plăcerea și admirația? Fără
îndoială frumusețea. Dar nu orice frumusețe, fie chiar și frumusețea
perfectă a Monicăi Bârlădeanu, Catrinel Menghia sau a Mădălinei Ghenea, nu induce
fenomenul de îndrăgostire ci ceea ce este în noi – identificarea în
afară a persoanei ce se potrivește cel mai bine imaginei virtuale existente în noi.( a se
vedea Vasile Anton - Despre sufletul
pereche - http://filosofie-si-literatura.blogspot.com/2011/07/despre-sufletul-pereche.html)
Vasile Anton, Iași, 3 aprilie 2012
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu