Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 3 iunie 2017

#Revolta mea


Ce m-a revoltat?!...
De regulă nu mă uit la televizor, nu sunt fan TV, sunt fan carte; cea mai marea a timpului o dedic lecturii , doar când merg la masă deschid televizorul pe principalele canale de dezbateri politice - Antena 3, România Tv. sau Realitatea sau TVR1 sau 2 . .
La B1Tv. mă uit mai rar, iar la DIGI Tv. niciodată.
Azi am ajuns târziu acasă și cum îmi era foame, în timp ce luam micul dejun la prânz, am deschis televizorul pe România Tv.
Se dezbătea un caz din Vaslui în care o femeie l-a omorât pe prezumtivul violator și a fost condamnată cu cinci ani închisoare. Era criticat procurorul de caz și se punea problema dacă mai este valabilă „legitima apărare”.
Printre invitații emisiunii care își dădeau cu părerea era și politicianul PNL ( fost portocaliu) din Galați, Mircea Toader. Acesta zicea că în general criminalitatea de acest gen se petece acolo unde e sărăcie. Asta știam și eu. Nu doar unde e sărăcie, ci unde e viciul alcoolismului. Există în România un triunghi al Bermundelor ( Vaslui, Botoșani , Iași) în care sărăcia și viciul alcoolismului e în armonie. Dar sunt oare vinovați doar oamenii din acest triunghi.Sau politicienii noștri poartă vina?! „De la Galați în sus, zicea el, rânjind cu rânjetul acela de parvenit imbecil, unde cei mai mulți votează cu stânga care le mai dă doi lei la pensie sau la salariu... și se menține în continuare sărăcia.”
„Băi, slugoi băsist, i-am zis eu în sinea mea, dar ai fost zece ani la guvernare! În loc să investiți în această zonă săracă ați furat de la acești săraci și cei doi lei pe care stânga îi dă acum. Chiar îmi vine să-l scuip, mi se adună instant o cantitate imensă de salivă și fug repede la baie, să nu murdăresc televizorul, având în imagine figura mafiotului portocaliu Mircea Toader. Scuip și trag apa. Asta mă răcorește, oarecum. Asemenea rahați ca Mircea Toader au ajuns să conducă România.
De ce este Moldova mai săracă decât celelalte zone ale României? Pentru că majoritatea investitorilor occidentali s-au proțăpit în Ardeal, din varii motive; fie de teama rușilor , fie din cauza infrastructurii, dar mai cu seamă pentru că guvernarea portocalie sub marele mic Boc a pompat de la buget pentru investiții, mai mult în Ardeal decât în alte zone. Așa se explică de ce clujenii l-au ales pe micul lor slugoi băsist, după debarcarea din funcția de premier, primar.
Moldovenii de deasupra Galațiului sunt folosiți, de clasa politică doar ca zestre electorală, majoritatea premierilor și miniștrilor de după revoluție au pompat masiv , din „patriotism” local, în zonele lor indigene.
Și-atunci acest slugoi cu numele de Mircea, purtând același nume, ce coincidență bizară cu a fratelui infractor al președintelui infractor Băsescu, împreună cu alți portocalii acoperiți în PNL, vorba lui Eminescu,„toți pe buze-având virtute, iar în ei monedă calpă / Chintesență de mizerii de la creștet până-n talpă/ Și deasupra tuturora , oastea să și-o recunoască / Își aruncă pocitură, bulbucații ochi de broască […]Ne fac legi și ne pun biruri, ne vorbesc filozofie. Ca și cum este acest mare arc de timp, ne-am întâlnit cu aceleași gunoaie din vremea poetului. „Încât fonfii și flecarii, găgăuții și gușații…/ Bâlbâiți cu gura strâmbă sunt stăpânii astei nații!” (Scrisoarea III).
Oare vom scăpa vreodată de acești neofanarioți?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu