Google trebuie sa raspunda la 69 de intrebari detaliate puse in cadrul anchetei oficiale deschise la nivelul UE pe tema noilor reguli de confidentialitate ale companiei, reguli care au intrat in vigoare la 1 martie, desi organismele europene recomandasera o amanare.
Autoritatea franceza de protectie a datelor (CNIL) a fost mandatata sa conduca investigatia si a trimis un set de intrebari la care Google este invitata sa raspunda pana pe 5 aprilie. Mai jos puteti citi in detaliu despre ce este vorba, documentul oficial este atasat articolului.
Intr-o scrisoare semnata pe 27 februarie, autoritatea franceza CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) spunea ca a demarat investigatia pe tema noilor politici Google la invitatia si in numele The Article 29 Working Party, organismul care reprezinta toate autoritatile nationale pentru protectia datelor din UE.
Intr-o scrisoare semnata pe 27 februarie, autoritatea franceza CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) spunea ca a demarat investigatia pe tema noilor politici Google la invitatia si in numele The Article 29 Working Party, organismul care reprezinta toate autoritatile nationale pentru protectia datelor din UE.
Atunci, francezii promiteau ca in martie vor veni cu o lista clara de intrebari la adresa Google, iar pe 16 martie au trimis scrisoarea catre Larry Page, seful companiei, in timp ce pe 19 au facut-o publica. Analiza preliminara arata ca ar fi incalcata legislatia UE privind protectia datelor.
Intrebarile sunt extrem de detaliate si vizeaza cele mai diverse aspecte, de la ce date se colecteaza pentru fiecare serviciu, pana la scopurile precise ale colectarii si modul in care userii pot in mod serios sa spuna "nu" acestor noi reguli.
CNIL invita Google sa raspunda la toate intrebarile pana pe 5 aprilie si adauga ca va face publice raspunsurile numai daca compania isi da acordul.
Trecerea la noile reguli
CNIL incepe cu un set de intrebari despre modul in care Google a facut tranzitia la aceste noi reguli de confidentialitate, cati oameni s-au plans de noile reguli, cati au vizitat pagina unde ele erau explicate si daca Google a demarat un proces prin care sa raspunda la intrebarile oamenilor pe tema modificarilor.
Servicii si date colectate
La acest capitol sunt zece intrebari extrem de detaliate in care autoritatea franceza de protectie a datelor cere Google sa explice lucruri legate de ce fel de date personale sunt colectate de fiecare serviciu in parte, daca userii isi pot sterge profilul de pe Google si ce servicii pot fi accesate fara a avea profil.
CNIL cere Google sa confirme daca termeni precum "informatii sensibile" au pentru compania americana acelasi inteles ca si pentru autoritatea franceza si termina sectiunea cu intrebarea daca pe viitor compania va folosi si servicii bazate pe recunoastere faciala si daca utilizatorii vor fi intrebati inainte pe acest subiect.
Scopurile colectării
Citand din comunicatul in care Google explica ce beneficii aduc userilor noile politici, autoritatea franceza pune sase intrebari in care cere Google sa explice punctual ce fel de informatii sunt colectate pentru a imbunatati serviciile oferite, pentru a oferi o mai buna protectie utilizatorilor, pentru a da rezultate mai relevante la cautari, dar si pentru a afisa reclame mai relevante.
Retinerea informatiilor
Trei intrebari cer Google sa explice cat timp sunt pastrate informatiile personale, daca exista cazuri in care informatiile nu pot fi sterse cu niciun chip si daca la unele servicii Google, informatiile sunt retinute mai mult decat la altele.
Drepturi si consimtamant
Autoritatea franceza ia "la puricat" noile reguli si explicatiile date de Google, identificand mici schimbari in text si cerand explicatii legate de motivul pentru care anumite fraze au fost scoase. In plus, se pune intrebarea legata de ce considera Google ca fiind informatii personale de identificare si daca acestea se refera la IP, numar de telefon sau date de geolocatie.
Dreptul de a combina informatiile din diverse servicii si posibilitatea de a nu accepta noile reguli
Acest capitol este cel mai stufos din intreaga scrisoare, continand 21 de intrebari, cele mai multe avand ca subiect combinarea datelor din diverse servicii Google, exact elementul pe care compania il considera a imbunatati cel mai mult serviciile oferite. 60 de politici de confidentilaitate au fost combinate intr-una singura, tocmai pentru ca userii sa aiba o experienta mai placuta, spun cei de la Google.
Datele din servicii precum Search, Maps, Youtube si News sunt de la 1 martie combinate pentru a oferi userilor rezultate relevante. CNIL vine insa cu o serie de intrebari punctuale legate de aceasta combinare: va fi facuta si in cazul celor care nu au cont Google? Datele legate de o singura persoana vor fi tinute intr-un singur profil general sau va exista un profil pentru fiecare serviciu? Are aceasta combinare o baza legala din directiva europeana legata de protectia datelor?
Alte cateva intrebari sunt legate de modul in care userii pot actiona astfel incat informatiile din mai multe servicii sa nu fie combinate in cazul lor. Cei care au cont chiar nu pot refuza total noile reguli? Cei care au cont Google dinainte de 1 martie sunt nevoiti intr-adevar sa se supuna noilor reguli fara sa-si fi dat consimtamantul? Cum este informat un nou user despre aceasta combinare de informatii?
Publicitatea
Relatia cu companiile din advertising este un punct important si, desi Google a spus ca nu vinde informatiile colectate, francezii pun cateva intrebari menite sa clarifice cateva aspecte legate de relatia noilor reguli si companiile care-si fac publicitate. CNIL intreaba Google ce tip de cookie-uri si alte unelte foloseste in scop publicitar, insa si daca noile politici se aplica si pentru Google Analytics.
Platformele mobile
In conditiile in care telefoanele cu Android au o buna parte din piata smartphone-urilor, francezii cer Google sa explice ce date personale din telefon vor fi colectate, cum este posesorul telefonului informat despre acest lucru si cum i se va cere consimtamantul pentru colectarea unor date. In plus se cere sa se faca distinctia intre useri autentificati, neautentificati si pasivi.
CUM SI-A APARAT GOOGLE POLITICA DE CONFIDENTIALITATE
Noua politica de confidentialitate este mai usor de inteles si mai usor de utilizat. Google spune ca nu strange mai multe date despre useri si nici nu vinde informatiile.
"Politica noastra de confidentialitate actualizata intra in vigoare astazi, 1 martie. In timp ce utilizati produsele noastre un lucru va fi clar: e aceeasi experienta Google cu care v-ati obisnuit si aceleasi setari de control. (...) Desi ne-am angajat in cel mai mare efort de comunicare facut vreodata in istoria noastra pentru a explica aceste schimbari, stim ca au existat discutii si neintelegeri pe aceasta tema.", spunea pe 1 martie Alma Whitten, director de confidentialitate, produse si inginerie la Google.
"Noua politica nu schimba nicio setare de confidentialitate existenta sau modul in care orice informatie cu caracter personal este distribuita in afara Google. Nu colectam nicio informatie noua, sau suplimentara, despre utilizatori. Nu vindem datele dumneavoastra personale. Si vom continua sa folosim ce e mai bun in industria de securitate pentru a pastra informatiile dvs. in siguranta", spun cei de la Google care incearca sa linisteasca userii care se tem ca informatiile lor nu sunt in siguranta.
Google explica si de ce a ales sa schimbe politica de confidentialitate."Politicile noastre de confidentialitate intotdeauna ne-au permis sa combinam informatii de la diferite produse cu contul dvs., utilizand in mod eficient datele dvs., pentru a va oferi un serviciu mai bun. Cu toate acestea, nu aveam capacitatea de a combina istoricul YouTube si istoricul cautarilor cu alte informatii din contul dumneavoastra. Politica noastra noua de confidentialitate elimina aceste neconcordante astfel incat sa putem face mai multe dintre informatiile dvs. disponibile tot pentru dvs., atunci cand utilizati Google".
Asadar, in viitor, daca faceti cautari frecvente pentru Jamie Oliver, am putea recomanda videoclipuri Jamie Oliver atunci cand sunteti in cautare de retete pe YouTube, sau am putea sugera anunturi sponsorizate despre cartile lui de bucate, atunci cand sunteti pe alte proprietati Google, mai spune compania.
Google explica si ce optiuni au userii care sunt nemultumiti de noua politica.
Daca nu credeti ca distributia de informatii va imbunatati experienta dvs., aveti posibilitatea sa utilizati instrumentele noastre de confidentialitate pentru a face mai multe lucruri, cum ar fi editarea sau dezactivarea istoricului de cautare si/sau istoricul YouTube, controla modul in care Google va arata reclame in functie de interesele dvs. si de a naviga pe Internet "incognito" folosind Chrome.
Puteti utiliza servicii, cum ar fi, functia de cautare, Maps si YouTube, si daca nu sunt conectati la cont. Puteti chiar si separa informatiile dvs. in diferite conturi, intrucat nu combinam informatii personale intre ele. Si ne-am angajat sa respectam posibilitatea de eliberare a datelor, asa ca, daca doriti sa luati informatiile de alta parte, puteti.
Intrebarile sunt extrem de detaliate si vizeaza cele mai diverse aspecte, de la ce date se colecteaza pentru fiecare serviciu, pana la scopurile precise ale colectarii si modul in care userii pot in mod serios sa spuna "nu" acestor noi reguli.
CNIL invita Google sa raspunda la toate intrebarile pana pe 5 aprilie si adauga ca va face publice raspunsurile numai daca compania isi da acordul.
Trecerea la noile reguli
CNIL incepe cu un set de intrebari despre modul in care Google a facut tranzitia la aceste noi reguli de confidentialitate, cati oameni s-au plans de noile reguli, cati au vizitat pagina unde ele erau explicate si daca Google a demarat un proces prin care sa raspunda la intrebarile oamenilor pe tema modificarilor.
Servicii si date colectate
La acest capitol sunt zece intrebari extrem de detaliate in care autoritatea franceza de protectie a datelor cere Google sa explice lucruri legate de ce fel de date personale sunt colectate de fiecare serviciu in parte, daca userii isi pot sterge profilul de pe Google si ce servicii pot fi accesate fara a avea profil.
CNIL cere Google sa confirme daca termeni precum "informatii sensibile" au pentru compania americana acelasi inteles ca si pentru autoritatea franceza si termina sectiunea cu intrebarea daca pe viitor compania va folosi si servicii bazate pe recunoastere faciala si daca utilizatorii vor fi intrebati inainte pe acest subiect.
Scopurile colectării
Citand din comunicatul in care Google explica ce beneficii aduc userilor noile politici, autoritatea franceza pune sase intrebari in care cere Google sa explice punctual ce fel de informatii sunt colectate pentru a imbunatati serviciile oferite, pentru a oferi o mai buna protectie utilizatorilor, pentru a da rezultate mai relevante la cautari, dar si pentru a afisa reclame mai relevante.
Retinerea informatiilor
Trei intrebari cer Google sa explice cat timp sunt pastrate informatiile personale, daca exista cazuri in care informatiile nu pot fi sterse cu niciun chip si daca la unele servicii Google, informatiile sunt retinute mai mult decat la altele.
Drepturi si consimtamant
Autoritatea franceza ia "la puricat" noile reguli si explicatiile date de Google, identificand mici schimbari in text si cerand explicatii legate de motivul pentru care anumite fraze au fost scoase. In plus, se pune intrebarea legata de ce considera Google ca fiind informatii personale de identificare si daca acestea se refera la IP, numar de telefon sau date de geolocatie.
Dreptul de a combina informatiile din diverse servicii si posibilitatea de a nu accepta noile reguli
Acest capitol este cel mai stufos din intreaga scrisoare, continand 21 de intrebari, cele mai multe avand ca subiect combinarea datelor din diverse servicii Google, exact elementul pe care compania il considera a imbunatati cel mai mult serviciile oferite. 60 de politici de confidentilaitate au fost combinate intr-una singura, tocmai pentru ca userii sa aiba o experienta mai placuta, spun cei de la Google.
Datele din servicii precum Search, Maps, Youtube si News sunt de la 1 martie combinate pentru a oferi userilor rezultate relevante. CNIL vine insa cu o serie de intrebari punctuale legate de aceasta combinare: va fi facuta si in cazul celor care nu au cont Google? Datele legate de o singura persoana vor fi tinute intr-un singur profil general sau va exista un profil pentru fiecare serviciu? Are aceasta combinare o baza legala din directiva europeana legata de protectia datelor?
Alte cateva intrebari sunt legate de modul in care userii pot actiona astfel incat informatiile din mai multe servicii sa nu fie combinate in cazul lor. Cei care au cont chiar nu pot refuza total noile reguli? Cei care au cont Google dinainte de 1 martie sunt nevoiti intr-adevar sa se supuna noilor reguli fara sa-si fi dat consimtamantul? Cum este informat un nou user despre aceasta combinare de informatii?
Publicitatea
Relatia cu companiile din advertising este un punct important si, desi Google a spus ca nu vinde informatiile colectate, francezii pun cateva intrebari menite sa clarifice cateva aspecte legate de relatia noilor reguli si companiile care-si fac publicitate. CNIL intreaba Google ce tip de cookie-uri si alte unelte foloseste in scop publicitar, insa si daca noile politici se aplica si pentru Google Analytics.
Platformele mobile
In conditiile in care telefoanele cu Android au o buna parte din piata smartphone-urilor, francezii cer Google sa explice ce date personale din telefon vor fi colectate, cum este posesorul telefonului informat despre acest lucru si cum i se va cere consimtamantul pentru colectarea unor date. In plus se cere sa se faca distinctia intre useri autentificati, neautentificati si pasivi.
CUM SI-A APARAT GOOGLE POLITICA DE CONFIDENTIALITATE
Noua politica de confidentialitate este mai usor de inteles si mai usor de utilizat. Google spune ca nu strange mai multe date despre useri si nici nu vinde informatiile.
"Politica noastra de confidentialitate actualizata intra in vigoare astazi, 1 martie. In timp ce utilizati produsele noastre un lucru va fi clar: e aceeasi experienta Google cu care v-ati obisnuit si aceleasi setari de control. (...) Desi ne-am angajat in cel mai mare efort de comunicare facut vreodata in istoria noastra pentru a explica aceste schimbari, stim ca au existat discutii si neintelegeri pe aceasta tema.", spunea pe 1 martie Alma Whitten, director de confidentialitate, produse si inginerie la Google.
"Noua politica nu schimba nicio setare de confidentialitate existenta sau modul in care orice informatie cu caracter personal este distribuita in afara Google. Nu colectam nicio informatie noua, sau suplimentara, despre utilizatori. Nu vindem datele dumneavoastra personale. Si vom continua sa folosim ce e mai bun in industria de securitate pentru a pastra informatiile dvs. in siguranta", spun cei de la Google care incearca sa linisteasca userii care se tem ca informatiile lor nu sunt in siguranta.
Google explica si de ce a ales sa schimbe politica de confidentialitate."Politicile noastre de confidentialitate intotdeauna ne-au permis sa combinam informatii de la diferite produse cu contul dvs., utilizand in mod eficient datele dvs., pentru a va oferi un serviciu mai bun. Cu toate acestea, nu aveam capacitatea de a combina istoricul YouTube si istoricul cautarilor cu alte informatii din contul dumneavoastra. Politica noastra noua de confidentialitate elimina aceste neconcordante astfel incat sa putem face mai multe dintre informatiile dvs. disponibile tot pentru dvs., atunci cand utilizati Google".
Asadar, in viitor, daca faceti cautari frecvente pentru Jamie Oliver, am putea recomanda videoclipuri Jamie Oliver atunci cand sunteti in cautare de retete pe YouTube, sau am putea sugera anunturi sponsorizate despre cartile lui de bucate, atunci cand sunteti pe alte proprietati Google, mai spune compania.
Google explica si ce optiuni au userii care sunt nemultumiti de noua politica.
Daca nu credeti ca distributia de informatii va imbunatati experienta dvs., aveti posibilitatea sa utilizati instrumentele noastre de confidentialitate pentru a face mai multe lucruri, cum ar fi editarea sau dezactivarea istoricului de cautare si/sau istoricul YouTube, controla modul in care Google va arata reclame in functie de interesele dvs. si de a naviga pe Internet "incognito" folosind Chrome.
Puteti utiliza servicii, cum ar fi, functia de cautare, Maps si YouTube, si daca nu sunt conectati la cont. Puteti chiar si separa informatiile dvs. in diferite conturi, intrucat nu combinam informatii personale intre ele. Si ne-am angajat sa respectam posibilitatea de eliberare a datelor, asa ca, daca doriti sa luati informatiile de alta parte, puteti.
Sursa: HotNews.ro (autor de Vlad Barza)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu