Google schimbă formula pe baza căreia funcţionează motorul său de
căutare în condiţiile în care încearcă să depăşească problemele puse de
tehnologia actuală şi să îşi menţină cota de piaţă dominantă, scrie The
Wall Street Journal.
În următoarele luni, motorul de căutare al Google va începe să
listeze mai mult decât o listă de link-uri albastre. Va prezenta mai
multe detalii şi răspunsuri directe la întrebări.
Schimbările sunt printre cele mai importante din istoria companiei şi
pot afecta milioane de site-uri care se bazează pe actualul sistem de
căutare al Google. În acelaşi timp, va lărgi paleta de opţiuni pe care
Google o are la dispoziţie pentru a afişa reclamele.
Google nu va schimba sistemul de căutare prin intermediul cuvintelor
cheie, care detemină importanţa site-urilor în funcţie de cuvintele
conţinute, cât de des sunt trimise link-uri din alte site-uri şi zeci de
alţi indicatori.
Compania vrea să ofere răspunsuri mai relevante prin
încorporarea tehnologiei numite "căutare semantică", adică pe procesul
de înţelegere a sensului cuvintelor.
Amit Singhal, un executiv al Google responsabil pentru motorul de
căutare, a declarat recent că noua formulă de căutare va potrivi mai
bine cuvintele căutate cu o bază de date ce constă în sute de milioane
de "entităţi" - persoane, locuri sau lucruri - pe care compania a
adunat-o în tăcere în ultimii doi ani.
Căutarea semantică poate ajuta
prin asocierea unor cuvinte cu altele, precum numele unei companii
(Google) cu cele ale fondatorilor ei (Larry Page şi Sergey Brin).
Căutarea pe Google va împrumuta ceva "din modul în care oamenii
înţeleg cuvintele", a mai spus Singhal, adăugând că atunci când căutăm
ceva pe internet azi "ţinem pumnii strânşi sperând că există o pagină
web pe care se află răspunsul".
Unele schimbări majore se vor simţi în lunile următoare, conform unor
surse, dar Singhal spune că Google trece printr-un proces ce va dura
câţiva ani înainte de a ajunge la "următoarea generaţie de motor de
căutare".
După implementarea schimbărilor, oamenii care vor căuta informaţii
despre "lacul Tahoe" vor afla imediat detalii precum locaţia,
altitudinea, temperatura medie sau continutul de sare. Utilizatorii care
caută după aceste cuvinte astăzi vor primi link-uri către site-ul
turistic al lacului, pagina de pe Wikipedia şi un link către o hartă.
Pentru întrebări mai complexe precum "care sunt cele mai mari 10
lacuri din California?", Google va putea da răspunsul întrebării, nu
doar link-uri către alte site-uri.
Sursa ZF Business Hi-tech ( autor Alexandru Matei)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu