Într-o seară de februarie, în spaţiul-timpul unui colţ uitat de lume, se închegase o altă realitate, dincolo de rațiunea și raționalul uman, o realitate ocultă, aș spune, fantastică. Tocmai mă îndreptam spre locul de vânătoare. Zărisem, pe dealul Turcului, o scroafă cu porci mistreți, mari deja.
Mă oprisem să privesc o clipă spre cer. Am văzut, atunci la chindie, un soare roșu, aprins, ca o sferă de metal incandescent ce se revărsa, asemenea ceasului lui Dali, în negura orizontului într-un un şuvoi moale, continuu, de lavă.
Pe pământ, seara de februarie dădea semne de ger năprasnic. Îi simțeam arsura în obraji și înțepăturile chiar și prin hainele groase de vânătoare. Aveam asupra mea un BROWNING MAXUS , un binoclu Nikon Action EX și aparatul de fotografiat Canon 60D . Eram un vânător modern, echipat cu un costum de vânătoare COSTUM DE VANATOARE OLIV , supradotat , pregătit să observ vânatul de departe, să-l împușc de la distanță fără să-i văd plânsul și sticlirea din ochi cum a văzut Labiș la moartea căprioarei. Cu camera foto Canon 60D voiam să imortalizez vânatul, într-un poster, ca un triumf, al omului recent, asupra vieții sălbatice.
În panorama ce se deschidea dinspre dealurile Moldovei spre valea Jijiei, până la orizont, i-am văzut pentru prima oară, pe Supraom și pe Suprafemeie, coborând serpentinele dealului Stolnicenilor, într-o mașină a timpului. Era oare real ceea ce vedeam, ori atmosfera aceea de seară îmi inducea stări halucinante? Mă uitam spre mașina celor doi şi simțeam cum intru, fără să realizez, în starea de extaz.
Încep să fac poze, automat, ca un robot programat, fără să iau aminte la spațiul prins în obiectiv. Poate din cauza gerului sau poate din cauza energiei emanate de Supraom, aparatul de fotografiat refuza să mai răspundă la comenzi. Înțepenise! Sau poate de emoție nu reușisem să prind decât câteva imagini ale emisferei de acel spațiu pământean și cer.
N-am reușit să-l fotografiez pe Supraom și pe Suprafemeia lui. Asta am constata când am descărcat imaginile pe HP 8730w.
Dar i-am văzut, le-am auzit glasurile și
cred că simțurile mele vizuale și
auditive nu mă mint, iar percepțiile nu sunt, cum ar crede unii, doar scena
unui teatru interior ori doar un sensorium.
Faptul
că n-am reușit să probez, cu camera foto, existența Supraomului și a Suprafemeii nu va
putea nimeni să conteste
inexistența lor. Aduc
argumente, în susținerea descoperirii mele, pe
Alfred Jarry, care i-a văzut, cu
mult timp înaintea mea, de vreme ce i-a
descris atât de bine, în romanele sale Supraomul și femeia lui; Suprafemeia și bărbatul ei.
Scrierile lui Jarry se pot constitui, fără tăgadă, în
cea mai plauzibilă probă a existenței
Supraomului și Suprafemeii. În
fapt, pe lângă faptul că i-am văzut, cu ochii mei, îmi bazez aserțiunea și pe cele două romane ale francezului.
,,Nu
ştiu de ce mi se întâmplă mie toate acestea!”, îl aud vorbind sau
gândind numai pe Supraom.
,,Poate pentru că n-am mai privit
multă vreme cerul
și nu l-am văzut niciodată ca în
seara asta de iarnă. Mereu am privit cerul înstelat, din oraș. Iluminația estompează realitatea; cerul nu mai poate fi văzut, cum era văzut pe
vremea lui Kant. În prezentul modern sau postmodern, realitatea e ocultată… ,,Cine
ești tu, ființă umană?” a întrebat Alfred Jarry. ,,Sunt
Supraomul!” a răspuns Supraomul.
Îi
auzeam vocea foarte clar, ca și cum
mi-ar fi vorbit direct în mintea mea,
deși el se afla, departe, în mașină. Era
o voce groasă, o voce grea, tunătoare,
care mă înfiora. Cred că se voia vocea
ce induce teama, ca
răgetul leului în jungla africană. Supraomul se voia zeu.
Nu sunt schizofrenic, cum vor fi unii
psihiatri înclinați a crede că a auzi voci în propria mea minte ar fi,
imediat catalogat de acești sofiști a ai minții, drept schizofrenie. Așa au
emis, unii dintre confrații lor, judecăți
despre marii mistici. S-a dovedit, mai apoi, că marii mistici
profetizau ceea ce fizicienii cuantici descoperă astăzi. Mecanismele minții
umane funcționează pe fundamente cuantice.
Nu
mi se mai întâmplase până atunci să aud voci. Unii vor specula că am avut o
cădere nervoasă. Le voi spune clar că,
dimpotrivă, mă înălțasem, la fel ca
misticii, prin extaz, la o nouă dimensiune a
percepției!
Cred,
mai degrabă că, în acele momente,
auzul și văzul meu se aflau sub
influența extazului și al clarviziunii.
Depășiseră cu mult limitele de percepție
normală. Auzeam și vedeam totul în jurul
meu, la 360 grade, ca și cum aș
fi avut amplificatoare la urechi și ochi în spate. Sau poate,
printr-o miraculoasă distorsiune a spațiului-timpului, întrasem
într-un univers multidimensional. Dar nu suferisem încă vreo decorporalizare. Atunci de unde această stare
extrasenzorială?
Putea fi indusă, posibil de
Supraom sau de atmosfera aceea suprarealistă, de reușeam să-i percep vorbele și gândurile. Era ca și cum
vocea lui mi-ar fi vorbit direct în mintea mea sau aș fi fost conectat telepatic direct la creierul acestuia. Nu știu ce putea să
însemne acest fenomen pe care nu-l mai trăisem până atunci. Poate telepatie, poate intrasem, fără să vreau în rezonanță cu acel spațiu al Universului multidimensional.
Cert
este că, în acel moment, am renunțat la
vânătoarea de mistreți. Și, cu toate
că temperatura scădea, cu fiecare
minut trecut, nu mai simțeam frigul ce mă înconjura ca o mantie invizibilă.
Sau simțurile mele, prea
sedate de extazul inconștient, nu mai percepeau temperatura, așa cum
nu percepem - înțepătura, fierbintele, recele, când suntem
absorbiți de o carte sau vizionarea unui film.
Poate Supraomul poseda o asemenea energie devastatoare! De prea
multe lumini pământene, orbitoare, uitasem să mai privesc și eu cerul și
stelele, cum le privise de atâtea ori Kant. Mă uitam uimit, sub sugestia
Supraomului, la cer, la soarele
din care lava pe jumătate se
scursese, la stele ce apăreau și nu mai
realizam de mă aflu pe Pământ sau pe o planetă
necunoscută.
Conștient aș fi fost complet dezorientat, dar
inconștientul mă liniștea că, în orice spațiu m-aș fi aflat, nu eram un rătăcit în Univers. În acele
momente două lucruri mă făceau să-mi pierd admirația
pentru această existență - imensitatea
universului, rece și indiferent, și
instinctele primare care mă
împingeau să ucid. Omul modern este
superdotat pentru a ucide.
Numai
Supraomul și Suprafemeia lui îmi stârneau o inconștientă venerație. Nietzsche îi pregătise, teoretic vorbind, intrarea triumfală a acelui om mândru și mult așteptat - Supraomul. Filozoful german ar putea fi mândru de profeția lui, cu două mici și unice amendamente - anume că
rolurile Supraomului și a Suprafemeii s-au inversat și că ei nu se
născuseră în Pădurea Neagră, cum credea filozoful german, ci pe plaiurile mioritice.
Pe
Supraom îl cheamă Ratian Săbescu pe
Suprafemeie Aleen Durea. Asta am aflat ulterior
din unele publicații ezoterice și suprarealiste.
În
condițiile postmordenismului, tot mai
mulți autori sunt convinși că am intrat
într-un nou ciclu al matriarhatului. Bătrâna cotoroanță care vorbea lui Zarathustra,
sfătuindu-l cum că atunci
când se duce la femei, să nu uite micul
adevăr, ar putea la fel de bine s-o sfătuiască, azi, pe
Suprafemeie: Când te duci la bărbați,
nu uita micul adevăr: biciul. Căci, acum, de bună seamă, femeile merg la bărbați. Îndeosebi la cei care locuiesc în palate.
,,Îmi vine , aproape instantaneu, în minte,
Guillaume Apollinaire şi ,,Mamelele lui Tiresias”, îl aud vorbind
pe Ratian Săbescu. Parcă-l văd
în fața ochilor, ca și cum ar fi viu sau doar virtual, naiba știe. Mare amator de aberaţii sexuale, Apollinaire,
încă tinerel, o luase pe urmele lui Don Juan sau, mai
degrabă, pe urmele lui Casanova.
A deschis, în literatură lui, o cutie a Pandorei - grădina cu
pomul interzis - pornografia.
Pornografia
și mâncarea, iată spațiile suprarealiste ale imaginarului uman, pe care Apollinaire, crescut de o
mamă, cu mulți iubiți galantoni, domni
generoși, cum spun fetele de azi, a avut
marea revelație. Petrecându-și copilăria
cu mulți tați, prin cele mai renumite
stațiuni Monaco, Lisa , Cannes a descoperit, ca un mare clarvăzător, legătura
dintre poezie și sexualitate.
Așa a intuit el cele două
mari plăceri ale omului – sexualitatea și mâncarea. Aceste plăceri vor exacerba, cu fiecare generație, instinctele primare, până dincolo de limita absurdului,
generând grotescul uman - obezitatea și sexualitatea aberantă.
Dar
omul nu are limite. El vrea să experimenteze
totul prin artă. Și dacă unii
eșuează, ca Urmuz, au o unică
și mare șansă - nirvana.
Suprarealismul e o fundătură.
Dali, continuă Supraomul, trona pe un
ceas de aur ce se scurgea în valuri ale timpului.
Frigul mă
cuprindea în cercuri dense, dar eu pur și simplu captivat de Supraom și Suprafemeia lui, nu mai simțeam nemaifiind
conștient de mine, ci doar de cei
doi. Dar se pare că frigul pe care nu-l
simțeam eu, îl simțea sensibila nobilă de Cioples, Aleen Durea.
,,Închide
geamurile la maşină şi dă drumul la căldură!
Mor de frig, ” ţipă Suprafemeia !
,, Și nu mai bate câmpii Ratian!” o aud, apostrofându-l pe
Supraom. Am rămas o clipă stupefiat de această vehemență a Suprafemeii.
,,Un
automatism, venit din străfunduri de vis,
îmi dictează cuvinte absurde
Aleen, se scuză Supraomul : atmosferă
sumbră, apus de soare, început şi sfârşit de timp şi de lume, realul în imaginar şi imaginarul în real, ce-i în
minte, ce-i în real, cerul şl pământul, toate-s
contradicţii anulate.
Din
maşină vânam, cu camera foto, imagini
terifiante. André Breton îmi făcea cu ochiul
și debita teoria
suprarealismului, aceea a dicteului lui Dumnezeu. ,,Iraţionalul începe cu
Dumnezeu”, se infatua Breton la cugetarea lui adâncă.
,,Taci! E o blasfemie ceea ce spui,’’ sări, cât de acolo, Suprafemeia. ,,Am spus o blasfemie fără să gândesc!” se scuză Supraomul. E un dicteu al inconştientului. Cred că de la whisky-ul, de aseară, îmi vine aceste enormități. Ai pus și drog?” ,,Doamne ferește! Cum poți gândi despre mine astfel. Doar știi că îți sunt devotată trup și suflet. De ce ți-o fi plăcând să citești literatură suprarealistă, nu știu! Că doar ești zoon politikon, nu un plebeu al literelor. Deși ei se cred aristocrați ai cernelii.”
,,Suprarealismul cere ocultarea profundă şi veritabilă a realității! Asta e marea artă a omului politic. De ce mi-ai zis animal politic?”,,Nu eu, Aristotel. Dar ziceai că este o fundătură” ,, Nu în politică, în artă. Suprarealismul, în politică e artă, în artă e însă doar politică. Apropos, de când citesc femeile filozofie? Te știam pasionată doar de Hermes Birkin.” ,,Doar nu crezi că m-a interesat filozofia lui Aristotel. Numai Binele Suprem pentru noi doi m-a interesat din toată filozofia acestui sardonic. Asta e statornicit de destin – cei mulți să fie sclavi, doar aleșii – Supraoameni.”
Ratian Săbescu rămase o clipă siderat. Aleen Durea îl întrecea în sadism. Încă o teamă se adăugă la angoasele sale. Îi venea să ofteze, dar s-a abținut cu greu să nu-și trădeze anxietatea față de ea. Îi specula toate slăbiciunile.
,,Dicteul
e miracolul creaţiei” continuă
Supraomul. Așa spunea Breton. Sau poate era vocea lui Breton; nu puteam să
știu. ,,La naiba cu Breton. E
demult oale și ulcele, din
celălalt veac...”, zise Suprafemeia,
citindu-i gândurile.
La auzul acestor vorbe, Rimbaud începu să
râdă cu gura până la urechi. ,,Rimbaud și-a început
călătoria pe Corabia beată. Un drac împieliţat, râdea Alfred Jarry, arătând cu degetul spre Rimbaud.
,,La zece ani a fugit
de-acasă şi a scris prima poezie.” Ăsta, da poet! îmi zic, în gând. Sau poate a
vorbit Supraomul, nu știu. Cert este că l-am auzit clar, continuând. ,, A mai
fost și Eminescu un drac împielițat. La fel a fugit și de-acasă și de la școală; a mers dintr-un capăt la
altul al țării, să salute mica Romă. ,,Te
salut din inimă Romă-mică!” La 16 ani a scris primul poem. Cel mai mult mi-a
plăcut Amicului FI, acela care
vorbește de farmecul vieții -
iluziile tinereții care ne prind pe toți în capcana lor. Și eu prin porturile lumii...,
prin lupanare, am scris cele mai
frumoase poeme”!...
,,Iată, continuă Jarry, în şoaptă, la urechea Supraomului: Privesc la
voi... și rămân siderat. În
voi descopăr Supraomul...
și Suprafemeia... Am fost genial
în profeția mea. Cei doi se priviră o clipă extaziați. Recunoașterea lor în personajele lui Alfred Jarry îi umfla cu
trufie și le umplea inimile golite.
,,Dragostea e un act fără importanţă,
își continuă Jarry discursul, de vreme ce poate fi făcut la nesfârşit. Iubești odată pentru
totdeauna. Atât! După aceea rămâne doar actul.” ,, Am crezut că glumeşte”, hlizi
Supraomul. ,,Chiar aveam de gând să fac sex diseară. Cum de-a ghicit?” ,,E un profet.. Dar bine, tu …o, Messalina…,
nu sesizezi maliția?” O, nu , atâta vreme cât mă identifică cu împărăteasa…
Luis Aragon văzându-i pe cei doi,
în maşina timpului, a început
să scrie repede un val de vise. Poezia e cel mai puternic afrodiziac, zicea
el. Apollinaire a fost un mare
depravat, dar a fost și o mare conștiință clarvăzătoare a legăturii
poeziei cu sexualitatea. Un mare profet! ,,Într-o seară, începu
Supraomul să declame, între
Fontainebleau și Versailles hoinăream /
Urmăream o nimfă prin păduri foșnitoare
/ Mentula deodată-mi zvâcni… ,,Taci!” strigă
Suprafemeia. Ne amendează CNA-ul!”
,,Ce ai Aleen?! Nu mai vezi bine! Suntem în mașina timpului, fugim spre
mare …, să prindem vaporul…, nu suntem la televiziune.” ,,Da, dar nu-mi place!...” ,,Mentula mea?!”
,,Nu!
Vai de mine! Dar poemul lui
Apollinaire îmi amintește de curvele
tale…
Supraomul se prefăcu că nu
aude provocarea și continuă. ,,Din
păcate, Aragon a rămas fidel Partidului comunist. Și eu…”
M-a
apucat căscatul când l-am auzit, vorbind astfel. Limba de lemn m-adoarme
instantaneu. Orele acelea sufocante când ni se predau lecții de
partid era cele mai eficace somnifere. Dormeam așa de bine!
,,Stalin,
continuă Supraomul, se visa un Hercule
ce deflora pe cele cinzeci de fecioare oferite de regele Lysius pentru o
noapte. Unele, mai gureșe, au fost sugrumate de eminența lui cenușie.
Beria le făcea dispărute fără urmă.
,,Doamne
ferește!” se închină Suprafemeia. Mussolini
își continuă discursul Ratina, fără să
acorde atenției spaimei ce o cuprinsese pe Aleen, nu s-a lăsat mai prejos. Italiencele treceau, ca oile la strungă, prin patul lui. Numai că Il Duce a fost amantul perfect – galanton și generos cu sexul capricios. Hitler a rămas fidel
unei singure femei. După sinuciderea nepoatei, Geli, de care era îndrăgostit, s-a mulţumit doar cu Eva Braun. O femeie ștearsă. Führer-ul nu voia să
cucerească femei. Voia să cucerească lumea. Mussolini, la fel, visa să cucerească lumea, dar a cucerit numai femei.
Și Ceauşescu voia să cucerească lumea. De
aceea se mulțumea doar cu Elena. Pentru
el supremul orgasm era puterea și
credința lui în ideologia comunistă. În Orizonturi roșii, Pacepa este siderat de absoluta aservire față de
Elena. De aceea nu-l putea
deosebi pe Nicolae de Corbu.
Ca și Nero se credea Dumnezeu pe Pământ. Un megaloman! Sau puterea îl
făcuse astfel. Megalomania a pus stăpânire
pe el, la fel cum a pus pe toți dictatorii. Și pe mine… eu…, Supraomul! Făcea vizite
prin toată lumea. Asta era, în fantasmagorica lui minte, un mod de a cuceri lumea. Și Elena se voia, nu
Suprafemeia lui, ci a lumii. Voia s-o cucerească cu savantlâcul
chimiei. Își arogase titlul de
savant de renume mondial. Trăiau
amândoi un fel de folie en deux, cum
spun francezii. Până la urmă i-au împușcat… ca pe niște câini turbați. Asta l-a făcut pe ziaristul acela
francez să scrie despre România, o carte, în viziune
suprarealistă - O minciună mare cât secolul!
În
acel moment, Supraomul îl văzu pe Tristan Tzara. Alerga ca un bezmetic în calea mistreţilor. Sau poate era doar
umbra lui.
,,E anarhic şi
absurd!’’ strigă stupefiată Aleen. ,,Cum
să alergi,astfel, chiar în calea mistreţilor? Uite! E o scroafă cu purcei mari.
O să-l sfâşie!’’ ,,Anarhia e libertatea
absolută..’’, i-o tăie scurt Supraomul.
,,Și care credeam că
dictatura!” îi replică
Suprafemeia.
Vasile Anton, Iași
- 1 martie 2012
Am pus acum vreo trei ceasuri un comentariu si nu stiu dece nu a aparut. Selectat profil Google
RăspundețiȘtergereDragă tzusca! Îmi pare rău de comentariu! Nu cunosc de ce s-a pierdut. Te rog revino! M-ar interesa!
RăspundețiȘtergereNu stiu cat spatiu o sa am la dispozitie pentru scris, pe deopparte si pe de cealalalta parte,a rabdarii cititorului vorbelor mele legate vanatoarea de mistreti de pe dealul Turcului. O impletitura vanatoeasca cu pusca dupa scroafa cu purcei si aparitia altor mistreti supraoameni spre a intregii povestea vanatoreasca ce obistuit se face in jurul focului dupa o vanatoare fructuoasa, pe frigarea focului vanatoresc fiind puse la fript cele mai bune bucati din vanatul facut.Asta-i famrmecul unei vanatori reusite. Povesti ambalate i prezent sau trecut istoric despre si alti porci mistreti in categoria supraomeneasca, unii dintre eroii supraumani avand un sfarsit tot atat de suprauman. Si totusi suprapamantenii aparuti cu supeerbolidul pe patru roti se pare ca sant si reali, dupa cum sant mentionati ei cu nume precum si celelate nomenclate istoric cu diverse atribute profesionale sau filosofice reale sau fantomatice. Inca o vorba ce ma retinut este expresia cum ca in calitatea sa de om ca fiinta superioara pe doua picioare isa infiltrat in in el dreptul de a ucide fara discernamant, cum s-ar spune,dupa cum i se nazare. Si dupa umila mea gandire cam asa ar fi avand insa un plus si din partea mea zicand ca dominanta actuala ca specie ia fost dela inceput ca prin crima facuta nu ca vanatoare pentru existent ci ca un drept de necondamnat el fiind singura fiinta ce stie cum trebue si cum stau relatiile lui cu celelate vietuitoare si chiar cu cei din specia lui. Crima ia fost prima lui intelegere ca este superior dominanta conceptie si in existenta speciei lui. A ucide la fiecare nemultumire ia fost cararea spre ce este astazi. Focul, sulita,piatra iau fost mijloacele care l-au facut ce este. Inteligenta ? Sant fiinte minuscule care au genetic mai multa inteligenta decat aceasta specie careia ii apartin si eu. In gandirea mea ce este fixata cu plecarea si intoarcerea m pus rugaminte Creatorului ca daca ma voi intoarce numai om sa nu mai fiu, iar daca totusi om, sa nu fiu femee ! O creatie jinduita in toate felurile insa foarte fragila pentru povara ce trebue s-o poarte in existenta ei ca femee. Inchei aici, cu prea multa vorba goala legata despre supraoamenii aparuti la o vanatoare de porci mistreti pe dealul Turcului.
RăspundețiȘtergereImpresionant comentariu! De ce nu om? Și mai ales de nu femeie? După cum se cunoaște, mulți bărbați nu mai așteaptă ,,întoarcerea” și se metamorfozează, cu ajutorul chirurgie actuale în femei / transsexualii. Dar dincolo de aceste aspecte pur carnale, nu ne salvează modelul Isus și al Fecioarei ca speciei? Dragă tzusca ideile tale mă duc cu gândul la o cumplită suferință, pe care ai suportat-o din partea altor ființe umane. Asta te-a făcut să devii mizantrop și sceptic. Supraoamenii! Cât de bine îi explică M. Preda în Viața ca o pradă. Da , e greu de aflat supraomul. Trebuie să fie un mare înțelept, ceva de genul lui Isus și trebuie să spun că Isus a fost perceput de mulți ca fiind mai mult femeie decât bărbat.Dar Supraomul pe terenul de vânătoare mi-a fost sugerat de suprarealism. De aici m-am inspirat spre a înțelege mai bine actuala stare de lucruri. Există o anume stare care ne transformă din oameni în supraoameni - puterea și banii. Dar dincolo de supraoamenii puterii și banilor, aflăm pe adevăratul Supraom în modelul Isus. Mi se pare mai viabil acest model de Supraom, decât acela propus de Nietzsche, de vreme ce modelul Isus dăinuie de două mii de ani și încă va mai dăinui.
RăspundețiȘtergereOriginala "vanatoare"!
RăspundețiȘtergereMaretia naturii indeamna la reflectie asupra conditiei umane;
civilizatia a creat supraomul, atoatestiutor, atotstapanitor, departat de cele mai multe ori de credinta, dezumanizandu-l.
Multumesc pentru invitatie !
Cu prietenie,
Lenuta Enache
Mulțumesc doamna Lenuța de comentarii și aprecierii. Cu sinceră prietenie, Vasile Anton
RăspundețiȘtergere